Ogłoszenie o naborze - specjalistyczne usługi opiekuńcze

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Michałowicach poszukuje osób chętnych do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla mężczyzny ze schizofrenią paranoidalną w miejscu jego zamieszkania na postawie umowy zlecenia, w łącznym wymiarze 8 godzin tygodniowo. 

Ogólny zakres wykonywanych czynności:

1) Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:

a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: 

  • dbałość o higienę i wygląd,
  • utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu pracy i nauki oraz ze społecznością lokalną,
  • wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
  • korzystanie z usług różnych instytucji,
  • interwencja i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:

- kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,

- współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,

- pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,

2) Pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia, w tym:

  • pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,

3) Rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2014 roku oświadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;

  • współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze specjalistycznych usług; 
  • usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu

4) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm.4)).

Osoba zainteresowana wykonywaniem specjalistycznych usług opiekuńczych powinna posiadać (zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.):

1. Kwalifikacje niezbędne do wykonywania zawodu:

1) pracownika socjalnego;

2) psychologa;

3) pedagoga;

4) logopedy;

5) terapeuty zajęciowego;

6) pielęgniarki;

7) asystenta osoby niepełnosprawnej;

8) opiekunki środowiskowej;

9) specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej;

10) fizjoterapeuty lub;

11) innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.

 2. Co najmniej półroczny stażu w jednej z następujących jednostek:

1) szpitalu psychiatrycznym;

2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;

3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;

4) ośrodku terapeutyczno – edukacyjno - wychowawczym;

5) zakładzie rehabilitacji;

6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

3. Udokumentowane przeszkolenie w zakresie przeprowadzenia treningu umiejętności społecznych o którym mowa w Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych § 3 pkt. 4.

Osoby zainteresowane powinny złożyć:

a) życiorys (CV),

b) dokument potwierdzający wykształcenie,

c) inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności,

d) udokumentowany staż pracy w jednostkach wymienionych w § 3 wyżej wymienionego rozporządzenia,

e) posiadane referencje z dotychczasowych miejsc pracy,

f) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych,

g) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,

h) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby rekrutacji danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2016r. poz. 922 z późn. zm.), 

Dokumenty złożyć można do dnia 30 sierpnia 2017 roku do godziny 12.00 osobiście lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Michałowicach, Pl. J. Piłsudskiego 1, 32-091 Michałowice, a także mailowo na adres gops@michalowice.malopolska.pl

Osoba do kontaktu: Agnieszka Laskosz -tel.12 388 87 70