Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla wyznaczonego obszaru rewitalizacji Gminy Michałowice 2025+

Michałowice, 7 października 2016 r.

znak: ZO.271.9.2016

 

 

 

 

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY

w postępowaniu prowadzonym w trybie zapytania ofertowego
na realizację zadania pn.
„Opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji 
dla wyznaczonego obszaru rewitalizacji Gminy Michałowice 2025+”

  • Nazwa oraz adres Zamawiającego

Gmina Michałowice
Plac Józefa Piłsudskiego 1,32-091 Michałowice

NIP: 513-006-01-09, REGON: 351555714
tel. 12/ 388 57 40, 388 50 03; fax. 12/ 388 50 35 
adres e-mail: sekretariat@michalowice.malpolska.pl
http//www.michalowice.malopolska.pl

  • Tryb udzielania zamówienia

Wartość przedmiotowego zamówienia jest mniejsza od wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 euro, w związku z powyższym do niniejszego zapytania nie znajdują zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.).

  • Opis przedmiotu zamówienia:

Przedmiotem zapytania ofertowego jest opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla wyznaczonego obszaru rewitalizacji Gminy Michałowice, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi w trakcie opracowywania dokumentu przepisami prawa i wytycznymi bezpośrednio odnoszącymi się do programu rewitalizacji, w tym w szczególności z:

  • ustawą z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2015 r., poz. 1777),
  • Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020 z dnia 2 sierpnia 2016 r.,
  • zapisami „Regulaminu prowadzenia Wykazu programów rewitalizacji gmin województwa małopolskiego”, przyjętego uchwałą Nr 480/16 Zarządu Województwa Małopolskiego z dnia 31 marca 2016 r.

Opis realizacji usługi zawarty został w „Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia” – zał. nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego oraz we wzorze umowy – zał. nr 4.

Program rewitalizacji stanowił będzie wieloletni program działań w sferze społecznej, gospodarczej, przestrzenno-funkcjonalnej, technicznej i środowiskowej, narzędzie do rozwiązywania kluczowych problemów społecznych oraz innych zjawisk kryzysowych, zidentyfikowanych na obszarze rewitalizacji wyznaczonym na terenie Gminy Michałowice oraz do ubiegania się o wsparcie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020 na realizację projektów nie inwestycyjnych i inwestycyjnych (głównie działanie 11.2), a także krajowych programów operacyjnych.

  • Termin wykonania zamówienia:

W terminie do 3 miesięcy od dnia podpisania umowy, jednak nie później niż do dnia 20 stycznia 2017 r. Wykonawca zobowiązuje się sporządzić i przekazać Zamawiającemu projekt Gminnego Programu Rewitalizacji.
W terminie do 28 lutego 2017 r. przeprowadzić proces konsultacji społecznych i opiniowania projektu Gminnego Programu Rewitalizacji oraz uchwalenia Programu.

  • Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert

Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się następującymi kryteriami, przy czym ogólna, końcowa maksymalna liczba punktów do uzyskania – 100 pkt.:

Cena 50%
Doświadczenie 50%

Ad. kryterium 1: 
Cena (brutto) – 50% wagi oceny (maksymalnie 50 punktów)

Ilość punktów uzyskanych za kryterium „cena” będzie wyliczana na podstawie poniższego wzoru:

Cena – 50% (oferta najniższa cenowo otrzyma 50 pkt)

                             Cn
Cₓ = (………………………. x 50)
                           Cofb
 

gdzie: Cₓ     – liczba punktów badanej oferty

         Cn     – najniższa cena brutto spośród ofert nieodrzuconych

        Cofb    – cena brutto badanej nieodrzuconej oferty

          50     – wskaźnik stały

Cena brutto musi być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie. W przypadku rozbieżności pomiędzy wartością wyrażoną cyfrowo a podaną słownie, jako wartość właściwa zostanie przyjęta wartość podana słownie. 

Ad. Kryterium 2: 
Doświadczenie Wykonawcy niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia = 50% wagi oceny (maksymalnie 50 punktów)

Doświadczenie ekspertów wchodzących w skład Zespołu, którym dysponuje Wykonawca, niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia – oceniane będzie wg następujących kryteriów:

  • poświadczone referencjami doświadczenie w zakresie opracowania gminnych dokumentów w obszarze rewitalizacji, dokumentów o charakterze diagnostycznym oraz dokumentów dotyczących polityki społecznej, np. strategii rozwiązywania problemów społecznych:

za 1 doświadczenie w zakresie opracowania w gminie dokumentów rewitalizacyjnych Wykonawca otrzymuje – 5 pkt
za 2 do 4 doświadczeń w zakresie opracowania w gminie dokumentów rewitalizacyjnych Wykonawca otrzymuje – 10 pkt
za 4 i więcej doświadczeń w zakresie opracowania w gminie dokumentów strategicznych Wykonawca otrzymuje – 20 pkt,

  • udokumentowane referencjami doświadczenie praktyczne z zakresu prowadzenia działań partycypacyjnych, debat społecznych oraz konferencji. Za każde zrealizowane kryterium określone w pkt VI ust. 2 podpkt. 2 dla ekspertów, Zamawiający przyzna punkty:

0 – 5 spełnionych kryteriów doświadczenia – 0 pkt
5 – 9 spełnionych kryteriów doświadczenia – 10 pkt
10 spełnionych kryteriów doświadczenia – 20 pkt,

  • poparte referencjami doświadczenie w prowadzeniu szkoleń/warsztatów dotyczących prowadzenia procesów rewitalizacji zgodnie z wymogami ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji.

za 1 doświadczenie praktyczne z zakresu prowadzenia szkoleń / warsztatów dotyczących prowadzenia procesów rewitalizacji Wykonawca otrzymuje – 2 pkt
za 2 do 4 doświadczeń praktycznych z zakresu prowadzenia szkoleń / warsztatów dotyczących prowadzenia procesów rewitalizacji Wykonawca otrzymuje – 4 pkt
za 4 i więcej doświadczeń praktycznych z zakresu prowadzenia szkoleń / warsztatów dotyczących prowadzenia procesów rewitalizacji Wykonawca otrzymuje – 10 pkt.

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która uzyska najwyższą liczbę punktów procentowych, będących sumą punktów za poszczególne kryteria 

Punktacja oferty = punkty za kryterium „cena” + punkty za kryterium „doświadczenie” 

Wszystkie punkty i proporcje naliczane będą z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
Za najkorzystniejszą ofertę zostanie uznana oferta, która uzyskała największą liczbę punktów.     

  • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się następujący Wykonawcy:

Zamówienie może być realizowane wyłącznie przez Wykonawców, którzy posiadają uprawnienia do występowania w obrocie prawnym, zgodnie z wymaganiami ustawowymi.
Dodatkowo o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

  • Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

Warunek będzie oceniany na podstawie oświadczenia w zakresie spełnia/ nie spełnia.
 

  • Dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi odpowiednią wiedzę i doświadczenie.  

Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje niezbędnym potencjałem ekonomicznym i technicznym oraz zespołem specjalistów realizującym usługi konsultingowe lub z zakresu zarządzania i planowania strategicznego oraz badań i analizy dla jednostek samorządu terytorialnego, w tym:

    Wykonawca musi posiadać w swoim zespole:

Eksperta ds. zintegrowanego procesu rewitalizacji, spełniającego obligatoryjnie kryterium wykształcenia i co najmniej trzy warunki doświadczenia z wymienionych niżej:

  • posiada wykształcenie min. wyższe kierunkowe: urbanistyka i/lub ekonomia i/lub socjologia,
  • posiada doświadczenie w zakresie współorganizacji min. 2 konsultacji społecznych dokumentów strategicznych,
  • posiada doświadczenie w zakresie opracowania co najmniej 2 programów rewitalizacji lub strategii rozwoju,
  • jest autorem / współautorem min. 5 publikacji poświęconych rewitalizacji w latach 2010-2016,
  • posiada doświadczenie w zakresie przeprowadzenia szkoleń dla co najmniej 60 samorządów terytorialnych w zakresie rewitalizacji,
  • posiada doświadczenie w wykonaniu min. 4 delimitacji obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji na podstawie zapisów ustawy o rewitalizacji, 
  • posiada doświadczenie w organizacji min. 2 konferencji poświęconych zagadnieniom rewitalizacji (zasiadanie w radzie naukowej, gremiach organizacyjnych)

Eksperta/ekspertów ds. komunikacji i partycypacji, spełniającego/cych obligatoryjnie kryterium wykształcenia oraz min. 6 warunków z wymienionych niżej:

  • posiada wykształcenie min. wyższe kierunkowe: socjologia i/lub psychologia społeczna i/lub pedagogika,
  • posiada doświadczenie w prowadzeniu min. 3 konsultacji społecznych związanych z rozwojem środowiska organizacji pozarządowych,
  • posiada doświadczenie w projektowaniu i prowadzeniu konsultacji społecznych związanych z rozwoje gminnej lub miejskiej infrastruktury drogowej – min. 5 różnych procesów konsultacyjnych,
  • posiada doświadczenie w projektowaniu i prowadzeniu konsultacji społecznych realizowanych w ramach procedury planowania przestrzennego, zgodnie z wymogami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym – min. 5 różnych procesów konsultacyjnych,
  • posiada doświadczenie w projektowaniu i prowadzeniu min. 1 konsultacji społecznych poprzedzających inwestycyjne badania lokalizacyjne i środowiskowe,
  • posiada doświadczenie w projektowaniu i prowadzeniu min. 1 konsultacji społecznych dotyczących zagospodarowania terenów zielonych,
  • posiada doświadczenie w projektowaniu i prowadzeniu min. 3 konsultacji społecznych towarzyszących lokalizacji dużych inwestycji kubaturowych,
  • posiada doświadczenie w opracowywaniu programów i realizacji min. 2 szkoleń z zakresu dialogu społecznego, konsultacji społecznych, partycypacji społecznej z udziałem przedstawicieli samorządu terytorialnego i organizacji pozarządowych,
  • posiada doświadczenie w planowaniu i realizacji min. 2 sesji dialogowych, zgodnych ze standardami AA 1000,
  • posiada doświadczenie w opracowywaniu zasad / standardów konsultacji społecznych dla miasta/gminy – min. 2,
  • posiada wykształcenie min. wyższe kierunkowe z: socjologii, pedagogiki lub psychologii społecznej,
  • posiada certyfikat coacha lub dyplom umożliwiający prowadzenie psychoterapii z dziećmi i młodzieżą.
  • przeprowadził min. 40 godzin warsztatów z dziećmi i młodzieżą.

Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.  

Warunek będzie spełniony na podstawie oświadczenia w zakresie spełnia / nie spełnia.

  • Warunki udziału w postępowaniu

- Akceptacja wszystkich warunków opisanych w niniejszym zapytaniu ofertowym nastąpi poprzez zaparafowanie i złożenie wraz z ofertą umowy, stanowiącej załącznik nr 3 do zapytania ofertowego. 
- Spełnienie warunków dotyczących możliwości ubiegania się o udzielenie zamówienia, opisanych w rozdziale V Zamawiający wymaga złożenia:

Oświadczenia o spełnianiu warunków wymaganych przepisami (wzór – załącznik nr 2 do zapytania ofertowego) wraz z dokumentami potwierdzającymi prawdziwość danych zawartych w oświadczeniu (m.in. referencje poświadczające należyte wykonanie usług, etc.).
 
- Ponadto Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą:

  • Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

- Wszystkie powyższe oświadczenia i dokumenty winny być przedstawione w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
- Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez Wykonawców oświadczenia i dokumenty, zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”. 

  • Sposób sporządzenia oferty

- Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, na formularzu ofertowym załączony do zapytania ofertowego (wzór – załącznik nr 2 do zapytania ofertowego).
- Oferta musi być sporządzona w języku polskim, w formie pisemnej, na maszynie, komputerze, nieścieralnym lub długopisem na formularzu będącym załącznikiem do niniejszego zapytania ofertowego.
- Wszystkie kwoty wskazane w formularzu oferty należy podać w zaokrągleniu do pełnych groszy (do dwóch miejsc po przecinku.
- Do oferty należy dołączyć wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia wskazane w rozdziale VI do zapytania ofertowego.
- Wykonawców obowiązuje wykorzystanie załączonych wzorów dokumentów – załączników. Wszystkie pola i pozycje tych wzorów winny być wypełnione, a w szczególności muszą zawierać wszystkie odpowiedzi na pytania. Nie dopuszcza się składania alternatywnych co do treści i formy dokumentów. 
- Złożenie powyższych dokumentów jest obligatoryjne. Ich brak skutkuje odrzuceniem oferty na etapie oceny formalnej.
- Oferta musi być podpisana przez osobę / osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy.
- Jeżeli ofertę składa pełnomocnik, to treść udzielonego pełnomocnictwa musi jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania i złożenia oferty. Pełnomocnictwo musi zostać dołączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie.
- Dokumenty wymienione w rozdziale VI. Do zapytania wykonawca składa w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. 
- Dokumenty sporządzone w języku obcym składa się wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 
- Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
- Koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty w całości ponosi Wykonawca.
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Oferta cenowa – „Opracowanie gminnego programu rewitalizacji dla wyznaczonego obszaru rewitalizacji Gminy Michałowice 2025+” 
- Na kopercie, oprócz powyższego opisu, należy umieścić także nazwę i dokładny adres Wykonawcy.

  • Opis sposobu obliczenia ceny

- Cena oferty winna obejmować zakres, o którym mowa w pkt. III zapytania ofertowego.
- W cenie oferty należy uwzględnić wszystkie niezbędne koszty związane z realizacją zamówienia.
- W ofercie stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego należy podać cenę netto realizacji zamówienia, podatek VAT oraz cenę brutto, obejmującą należny podatek VAT w dniu składania ofert wg ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 710).
Podana przez Wykonawcę w ofercie cena ustalona jest na cały okres obowiązywania umowy i nie podlega podwyższeniu. Zamawiający nie dopuszcza waloryzacji ustalonego wynagrodzenia.

  • Termin i miejsce składania ofert

- Oferty należy składać osobiście lub przesłać pocztą na adres: Urząd Gminy Michałowice, Pl. Józefa Piłsudskiego 1, 32-091 Michałowice, Dziennik Podawczy (pokój nr 1 na parterze).
- Termin składania ofert do dnia 14 października 2016 r., do godz. 15:00.
- W przypadku wysłania oferty pocztą liczy się data wpływu oferty na adres wskazany w pkt. 1
- Oferty złożone po terminie pozostają bez rozpoznania. 

  • Kontakt z Zamawiającym

- Zapytanie ofertowe wraz z załącznikami dostępne jest na stronie Zamawiającego  www.michalowice.malopolska.pl 
- Osobami upoważnionymi do kontaktów z wykonawcami są: Monika Berdecka i Krzysztof Gryglik, tel. 12 388 87 70, w dniach od poniedziałku do piątku, w godz. 8:00 – 15:00.

  • Termin związania ofertą

Termin związania ofertą upływa po 30 dniach od daty terminu składania ofert.

  • Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy

- Podpisanie umowy nastąpi nie wcześniej niż po powiadomieniu wszystkich wykonawców o wyborze najkorzystniejszej oferty.
- Miejsce i termin podpisania umowy zostaną uzgodnione w wyłonionym wykonawcą.
- W przypadku, gdy okaże się, że wykonawca, którego oferta została wybrana, będzie uchylał się od zawarcie umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród ofert, bez przeprowadzania ich ponownej oceny, chyba że zachodzi jedna z przesłanek unieważnienia postępowania.
- Zamawiający unieważni całe postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli:
     - nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu,
     - cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, a Zamawiający nie może zwiększyć tej kwoty do ceny najkorzystniejszej oferty,
     - zostały złożone oferty dodatkowe o takiej samej cenie,
     - wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
     - postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego.

O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich wykonawców, którzy:
- ubiegali się o udzielenie zamówienia – w przypadku unieważnienia postępowania przed upływem terminu składania ofert,
- złożyli oferty – w przypadku unieważnienia postępowania po upływie terminu składania ofert.

  • Informacje na temat zakresu wykluczenia z możliwości realizacji zamówienia

Z postępowania zostaje wykluczony wykonawca, który nie spełnił wymogów określonych w zapytaniu ofertowym, przedmiocie zamówienia, nie spełnił warunków z rozdziałów V i VI, nie złożył wymaganych dokumentów i oświadczeń, jak również złożył ofertę po terminie oraz nie zaakceptował warunków określonych w zapytaniu ofertowym.

  • Informacje dodatkowe

- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
- Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
- Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym a przyszłym wykonawcą zamówienia odbywać się będą w złotych polskich. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych. 
- Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
- Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Załączniki:

Szczegółowy opis przedmiotu zamówieniazal_1_sopz.docx

Formularz ofery - zal_2_formularz_ofert.docx

Wzór oświadczenia o spełnianiu warunków ubiegania się o udzielenie zamówienia - zal_3_oswiadczenie.docx

Wzór umowy - umowa.docx

Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi zobowiązania do złożenia zamówienia. Zamawiający, w przypadku złożenia ofert przewyższających kwoty z budżetu projektu, zastrzega sobie prawo negocjacji z wybranym wykonawcą lub wykonawcami.