Poszukujemy pracowników do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Michałowicach poszukuje osób chętnych do wykonywania specjalistycznych usług opiekuńczych dla dziecka z niepełnosprawnością umysłową w stopniu znacznym i autyzmem w miejscu jego zamieszkania na postawie umowy zlecenia w łącznym wymiarze 10 godzin tygodniowo. 
Ogólny zakres wykonywanych czynności:
 
1) Uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia, w tym zwłaszcza:
a) kształtowanie umiejętności zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych i umiejętności społecznego funkcjonowania, motywowanie do aktywności, leczenia i rehabilitacji, prowadzenie treningów umiejętności samoobsługi i umiejętności społecznych oraz wspieranie, także w formie asystowania w codziennych czynnościach życiowych, w szczególności takich jak: 
  •  samoobsługa, zwłaszcza wykonywanie czynności gospodarczych i porządkowych, w tym umiejętności utrzymywania i prowadzenia domu,
  •  dbałość o higienę i wygląd,
  •  utrzymywanie kontaktów z domownikami, rówieśnikami, w miejscu pracy i nauki oraz ze społecznością lokalną,
  •  wspólne organizowanie i spędzanie czasu wolnego,
  •  korzystanie z usług różnych instytucji,
  •     interwencja i pomoc w życiu w rodzinie, w tym:
  •  kształtowanie pozytywnych relacji osoby wspieranej z osobami bliskimi,
  •  współpraca z rodziną – kształtowanie odpowiednich postaw wobec osoby chorującej, niepełnosprawnej,
  •  pomoc w radzeniu sobie w sytuacjach kryzysowych - poradnictwo specjalistyczne, interwencje kryzysowe, wsparcie psychologiczne, rozmowy terapeutyczne,
 
2) Pielęgnacja – jako wspieranie procesu leczenia, w tym:
  •  pilnowanie przyjmowania leków oraz obserwowanie ewentualnych skutków ubocznych ich stosowania,
3) Rehabilitacja fizyczna i usprawnienie zaburzonych funkcji organizmu w zakresie nieobjętym przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 2014 roku oświadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
  •  współpraca ze specjalistami w zakresie wspierania psychologiczno-pedagogicznego i edukacyjno-terapeutycznego zmierzającego do wielostronnej aktywizacji osoby korzystającej ze                       specjalistycznych usług; 
  •  usprawnianie zaburzonych funkcji organizmu
4) zapewnienie dzieciom i młodzieży z zaburzeniami psychicznymi dostępu do zajęć rehabilitacyjnych i rewalidacyjno-wychowawczych, w wyjątkowych przypadkach, jeżeli nie mają możliwości uzyskania dostępu do zajęć, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. Nr 111, poz. 535, z późn. zm.4)).
 
Osoba zainteresowana wykonywaniem specjalistycznych usług opiekuńczych powinna posiadać (zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 189, poz. 1598 z późn. zm.):
 
1. Kwalifikacje niezbędne do wykonywania zawodu:
1) pracownika socjalnego;
2) psychologa;
3) pedagoga;
4) logopedy;
5) terapeuty zajęciowego;
6) pielęgniarki;
7) asystenta osoby niepełnosprawnej;
8) opiekunki środowiskowej;
9) specjalisty w zakresie rehabilitacji medycznej;
10) fizjoterapeuty lub;
11) innego zawodu dającego wiedzę i umiejętności pozwalające świadczyć określone specjalistyczne usługi.
 
 2. Co najmniej półroczny stażu w jednej z następujących jednostek:
1) szpitalu psychiatrycznym;
2) jednostce organizacyjnej pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
3) placówce terapii lub placówce oświatowej, do której uczęszczają dzieci z zaburzeniami rozwoju lub upośledzeniem umysłowym;
4) ośrodku terapeutyczno – edukacyjno - wychowawczym;
5) zakładzie rehabilitacji;
6) innej jednostce niż wymienione w pkt 1-5, świadczącej specjalistyczne usługi opiekuńcze dla osób z zaburzeniami psychicznymi.
 
3. Udokumentowanego przeszkolenia w zakresie przeprowadzenia treningu umiejętności społecznych o którym mowa w Rozporządzenia Ministra Polityki Społecznej z dnia 22 września 2005 r. w sprawie specjalistycznych usług opiekuńczych § 3 pkt. 4.
Osoby zainteresowane powinny złożyć:
a) życiorys (CV),
b) dokument potwierdzający wykształcenie,
c) inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności,
d) udokumentowany staż pracy w jednostkach wymienionych w § 3 wyżej wymienionego rozporządzenia,
e) posiadane referencje z dotychczasowych miejsc pracy,
f) oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych,
g) oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie,
h) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie na potrzeby rekrutacji danych osobowych zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2015r. poz. 2135 z późn. zm.), 
 
Dokumenty złożyć można do dnia 30 stycznia 2017 roku do godziny 12.00 osobiście lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Michałowicach, Pl. J. Piłsudskiego 1, 32-091 Michałowice, a także mailowo na adres gops@michalowice.malopolska.pl
Osoba do kontaktu: Katarzyna Krawczyk -tel.12 388 87 70